Головна         Про центр         Контакти


 
Події та коментарі

Хроніка діяльності центру

Видання центру

Твори Дмитра Донцова

Д.Донцов: постать та інтерпретації

Традиція Вісниківства

Ідея націоналізму: основи та філософія

Український націоналістичний рух: історія та історіософія

Націоналізм у світі

Актуальні проблеми націоналізму: націоцентрична аналітика

Християнство і націоналізм

Меч духовний: полеміка

Мовами світу

Архів статей

Архів відео
Націоналізм у світі
Україна і європейські праві

Ігор ЗАГРЕБЕЛЬНИЙ

Аби збільшити шанси на здійснення революції в Україні, а також збереження її результатів, українські націоналісти повинні співпрацювати з антилібералістичними силами Заходу. Ідеальним є варіант, коли націоналістичні революції відбудуться паралельно або з невеликим відривом у часі у декількох європейських країнах. Це дасть можливість відразу ж створити блок і захистити здобутки цих революцій.


Академік Йосип Печаріч про феномен Thompson’a

Олег ГІРНИК

Особистість Марка Перковіча – це виразний приклад щирого християнина, палкого націоналіста, сміливого воїна і талановитого, якщо не геніального митця. Українцям є чого повчитися у хорватів, і Марко Перковіч – це саме та сторінка хорватської дійсності, яку нам буде дуже корисно прочитати.


«Як багато спільного у цього народа з нашим!»: традиції спільної боротьби грузинів та українців за національну волю

Винесений у заголовок до цієї статті вигук Т. Шевченка у його розмові з видатним грузинським поетом А. Церетелі дуже влучно відображає міцний зв’язок між українцями та грузинами.


NUESTRA BANDERA NACIONAL*

(записки мексиканського націоналіста-початківця)

Володимир Вітковський

“Імперія зла” була країною парадоксів. Роблячи все можливе, аби ізолювати своїх підданих від зовнішнього світу, вона водночас... доволі щедро забезпечувала їх літературою, кінофільмами, радіо- й телепередачами про зарубіжні країни та народи, що їх населяють. Зокрема, совєтські видавництва публікували десятки книжок, присвячених Мексиці (в незалежній Україні за 20 років вийшла друком лише одна (!) книжка такого роду). Екзотична природа далекої країни, її сповнена драматизму історія, багата самобутня культура робили ці тексти незмінно цікавими, тож уже в підлітковому віці я багато чого знав про Мексику та мексиканців. Проте спочатку “залізна завіса”, а потім катастрофічне падіння рівня життя зводили нанівець можливість перетворення цього заочного знайомства на реальні контакти.


Способи пам’ятати: приклад Польщі

Ева Томпсон

(Ewa M. Thompson Ways of Remembering: the Case of Poland // Toronto Slavic Quarterly. 2005. №12.

Оригінал статті доступний за адресою: http://www.utoronto.ca/tsq/12/thompson12.shtml) Дана стаття була основною доповіддю, виголошеною на другому щорічному симпозіумі за назвою „ШЕРШАВЕ ТА ВІДПОЛІРОВАНЕ: СИМПОЗІУМ З ПОЛЬСЬКОЇ КУЛЬТУРИ ТА СУСПІЛЬСТВА*”, що проводився викладачами, запрошеними вченими та аспірантами за спеціальністю польська мова і література факультету слов’янських мов Університету в Торонто 15-18 квітня 2005 року.

З поміж десяти країн, прийнятих до Європейського Союзу 1 травня 2004 року, Польща є найбільшою. І хоча поляки схильні вважати, що таким чином Європа гостинно прийняла назад своїх прийомних дітей до європейського лона, їх присутність там є непевною. Елементом, якого бракує, є визнана історія; кожна європейська країна зуміла експортувати таку історію закордон як частину корпусу подій, про які пам’ятають, які разом творять канон європейської ідентичності...



Приклад неуспішного націоналізму: Індонезія

Запропонований Володимиром Вітовським зіставний аналіз різних типів національного самоствердження на Сході, безумовно, цікавий і потрібний. Однак зринає питання, чи ситуацію в Індонезії можна назвати “торжеством націоналізму”? Чи тут не виявилася закономірність постколоніального розвитку, притаманна й іншим постімперським державним утворенням (зокрема, в Африці чи Південній Америці)? Чи не маємо ми у цьому випадку справу із окресленим в українській націоналістичній політології явищем “внутрішньої окупації” (котра, до речі, панує і в сучасній Україні)? Запрошуємо до дискусії.

Науково-ідеологічний центр ім. Д.Донцова



Приклад успішного націоналізму: Японія

Володимир ВІТОВСЬКИЙ
(Львів)

Український та японський націоналізми мають між собою небагато спільного. Так, якщо виникнення першого стало формою спротиву чужинському домінуванню на рідній землі, то становлення другого відбувалося за умов майже «ідеальної» національної ізоляції. Носіям „духу Ямато” не довелося розв’язувати складні проблеми незалежності, державності, соборності, мовної самобутності своєї нації, натомість засадничі ціхи „японськості” не знаходять аналогій у духовній традиції українства...



Лицар Христа і доброї старої Англії: листи Джона Толкіна

У вересні цього року блимнула одна дата. Двадцять п’ять років тому навіки відплив до свого Валінору відомий англійський письменник і вчений Джон Рональд Руел Толкін (1892-1973). Місце його в українській культурі визначається не лише доброю і давньою традицією перекладів літературних творів (“Хоббіт” (чи “Гобіт”), “Володар Перстенів”, щойно перекладені “Сильмариліон” та “Сказання про дітей Гуріна” тощо), не лише недавнім виходом на екрани досить талановито знятої кіноепопеї Пітера Джексона, не лише шаленою популярністю та привабливістю унікального художнього всесвіту цього автора (тираж окремих творів перевищує 100 мільйонів екземплярів і поступається тільки Біблії), а й ще чимось.



Бездомний сумнів і камінь вигнання Едварда Саїда

Петро Іванишин

Липень 2000-го. Південний Ліван. Кордон. Ізраїльські війська щойно покинули окуповану ними з 1980-го року країну. Група чоловіків-арабів жбурляє каміння у бік бетонного муру, що розділяє дві держави, висловлюючи в такий спосіб зрозумілу радість. Ось замах каменем одного з них, уже старшого, в окулярах, вихоплює фотоапарат ізраїльського журналіста. Світлина цього чоловіка під уїдливою назвою “Репрезентація інтелектуала” облетіла весь світ, викликавши бурю емоцій і вимоги певних кіл суворого покарання, аж до, звісно, вигнання з університету...



Зразки імперських типів літературної інтерпретації в “Орієнталізмі” Е.Саїда

Петро Іванишин

У своїй концептуальній статті “Лірика як парадигма сучасності” німецький вчений Ганс-Ґеорг Ґадамер, розвиваючи традицію класичної та онтологічної герменевтики, слушно спостеріг: “Поезія, навіть найменш зрозуміла, народжується в розумінні і для розуміння...



Чому Грузія?

Олег Баган

Політичний конфлікт, який за останні місяці розгорівся між Росією і Грузією і який отримав гучний світовий резонанс у вигляді спеціяльної резолюції ООН та різних громадянських акцій, ставить одне значуще питання: чому саме Грузія ось уже кілька останніх років, відколи міжнародні стосунки у просторі СНД увійшли в якесь стабільне річище, є таким постійним об’єктом роздратування з боку Кремля? Це питання має кілька вимірів і відповідь на нього може бути лише комплексною...



Білоруська ідентичність: духовно-історичні уроки

Ситуація в Білорусії раз у раз обговорюється в мас-медіях і на різних міжнародних форумах, як от Парламентська Асамблея Ради Європи, раз у раз констатуються неухильні процеси до нівеляції національної самобутности білорусів і одночасно посилення совєтсько-тоталітаристських тенденцій в цій країні...





(1883 – 1973)













Науково-ідеологічний центр імені Дмитра Донцова
Роwеrеd bу Аgеd Prоgrаmmеr SіMаn СMS 1.4